Tuesday 11 October 2011

"Dari Sahabat Kepade Sahabat"


Kirenye tempias membasahi jendelamu, Iitulah tandanya air mataku mengalir mengingatimu,Kirenye kau tersedar ade darah d jari mu, Itulah tandenye ade sesuatu terjadi kepadaku,Andainye engkau tersentak dari lamunan panjangmu,Itulah tandenye aku sedang merinduimu,Dan andainye engkau terbangun dari tidurmu tika ayat2 al-Quran mendayu d Subuh sunyi,Itulah tandenye aku pergi dulu sebelummu..


Mungkin sahaja aku x berkesempatan lagi utk mengungkap kate maaf buatmu..dan cume kesempatan ini saje yg ade..

Namun jika matamu masih berat untuk memandangku, ringankanlah kakimu untuk melangkah pergi dariku..jike bibirmu terpakse mengukir senyuman buatku, relakanlah wajahmu berpaling segere dari ku..dan jike kau sukar untuk melupekan semue silap dan salahku terhadap mu, senangkanlah lidahmu utk menghine ku..

Pesanku sahabat..

Sahabat, jagelah name baikku..sesungguhnye jike aku sudah tidak berdaye lg menjage name baikku nanti, aku hanye mengharapkan budimu sahabat..
Sahabat, jagelah tingkah laku mu, jagelah solat mu, jagelah ibadahmu, dan jagelah auratmu,,..


Ingatlah kate2 ku ini..

Sesungguhnye aku mencintai ahabat seperti mu seperti mane aku mencintai nyawa ku..dan aku selalu menyayangi persahabatan ini tidak kire same ade aku masih bernafas atau pun tidak bernyawe lagi..andainye ini terjadi, maafkanlah atas dosa2 ku padamu selame ini..


Himpunkanlah sende tawe kite andainye engkau kerinduan,.itulah jadi penawarnye...Dan ku pohon ingatlah aku d dalam ati mu selagi terse ia bererti buatmu..


Semoge Allah SWT menjage dan memberkatimu d sepanjang persahabatan kita..d sepanjang perjalanan tika ku telah tiade nanti..sesungguhnye aku menyayangi mu wahai sahabat sekalian..

No comments: