Sunday, 30 October 2011

warkah berlagu istimewa to my future hero ~~



Assalamualaikum,..

Kehadapan bakal suami ku..ape khabar? harap awak sihat dan sentiase d lindungi Allah..saye x tau awk skrg ade dkt mane..jauh atau hampir dgn sy, smpai skrg sy blum tau..rupa awk mcm mane agknye? kalau blh sy nk awk ni seorg yg berkace mate mcm sy..hehehe... cpt atau lmbt, sy hrp suatu ari nanti kite dpt d pertemukan dgn izin dariNya.. mgkin kite d pertemukan ketike kite bkrje same same ke,,atau dlm flight ke..hehe.. kite xtau kan..kdg2 kebetulan tu la mnjadi permulaan Allah nak pertemukan jodoh antare kite. saye ni bkn insan yg sempurne n awk pn msti mcm tu jgkkan..saye mintak suatu ari nnti jike Allah dah pertemukan kite berdua, saye harap awk dpt terime saye seadenye..terime segale kekurangan yg sy ade..

Awak, saye nak awk tau yg saye tidak memilih rupe.. dari dulu saye berharap awk ni seorang yg beriman dan soleh..yg mempunyai pegangan agama yg kuat..dpt bimbing saye dan anak anak.. awak imam, sy dan anak anak jadi makmum. inilah saat saat yg saye impikan sejak dlu.. sy x bermaksud pun awk ni kene pakai serban, jubah, ade janggut panjang smpi ke dade..eh,,dade ke janggut sampai ke dade..hehe.. maaflah awk..sy ni kdg2 suke merepek,,ni lah kelemahan sy.. hrp awk dpt trime ye sbb sy hrp tu janye gurauan..hehe. erm,,ckoplah awk ni seorg yg berakhlak. dan yg paling penting bertanggungjawab n berusaha utk kebaikan rmh tangge yg kite bakal bina sprti mncari rezeki yg halal..

Awak, kalau awk nak tau saye suke lelaki yg pandai masak..hehehe.. ni bknnye sbb sy malas nak msk,,tp mane la tau nt mase sy sakit ke,, awk blh la mskkan utk saye kan? xpun kite blh share resepi same same. wow! msti sweet kan? kan3? kalo awk slalu msk,,msti bdn saye mcm tong drum kan?? hahaha.. tapi kalo awk mmg x pndai msk,, sy x kesah..tu mgkin kekurangan awkkan..xpe xpe..sy blh aja awak..jgn risau :). nantikan kalo kite ade maid ke,, sy tetap xnk maid kite tu masak,,sesibuk mcm mane pun saye,,sy ttp akn curi curi mase utk masak buat awk dan anak anak kite.. awak pun sendri tau kan, memasak ni slh satu care nak tambat ati suami..ewah2! hehe..


Awak, nak tau x saye ni mcm mane? hehe,,ptotnye awal2 td sy dah cite kan..alahh,,xpe..x dose pun..n xd pape rules pun kne cte step by step..hehe.. awak tau x sy ni byk ckp n bhs yg agk sopan cket,,suke berceloteh..so sy hrp awk x pnt nk layan saye..hihihi..ksian awak kan.. lps tu kan, sy ni x ske lelaki pengotor. sy nk awk mcm hero hero saye.. awak tau x siape hero hero yg sy maksudkan? haa,,da tntu la my dad n my bro..dorg sgt2 bersih..awk pn tau kan kebersihan tu mencerminkan keimanan seseorg..penting tau! hihihi,. at the same time, sy x suke lelaki yg hot tempered..ala,,bkn sy sorg je x ske kan..awk tny la mane mane pompuan,,dorg pn x ske..tp kalo dh ditakdirkan awk ni seorg yg hot tempered,,sy trime..cume sy hrp awk pndai control. kalo ade mslh kt tmpt kje,,jgn smpi bwk dkt umah tau..Awak2, lagi satu 1 kan sy ni jnis yg epi go lucky..kwn kwn saye pun tau saye mcm mane..ad mslh ke,,xd mslh ke,,sy tetap ktawe n jnis yg epi..ske wt joke..TAPI, sy cpt sensitif..jiwe sy sgt lembut dan kdg2 mudah mengalirkan air mate. so, saye hrp awk jgn wat sy sdih tau..sy x kesah pun kalo awk x pjok sy,,sbb sy ni ati sy ni cpt reda..kalo mrajok pn skjp je..awak jgn rsau lah..yg penting saye syg awk, awk syg..haha...ttbe plak kan.. Lagi 1 saye x kesah pun ade kwn dgn mane2 prmpuan..asalkan awak tau batas batas pergaulan..dpt bezekan mane yg halal mane yg haram.. ok awak? hehe..


Jom cte psl anak plak..ahaha.. sy kan sy kan, saye nak anak plg cket 2 org,,nk sepasang.. err,,plg ramai 4 org..hahaha.. tp trplg la rezeki Allah bg..sy x kesah.. jnji kite as a parents mampu nk galas tanggunggjawab.. btol x awak? sbb sy xnk ank kite terbiar d sbbkan kite dok cbok cri duit n bg dorg krg ksh syg..anak tu amanah Allah..dorg ibarat kain putih yg sgt sgt suci..kite yg mencorakkannye..bimbing dorg ke jalan yg benar,.dan dpt merasai nikmat syurga suatu hari nanti,.sy nak dorg jd modal insan yg bergune trhdp agame bangse dan negare..insyaAllah..


Sebelum saye trlupe,, sy nk awk dpt terime keluarge sy., awk kawin ngn saye brmkne awk kawen ngn family sy jgk..sy nk awk rapat dgn kluarge sy trmsok dgn saudare mare saye..buat mereke mcm kluarge awk sndri..care mcm ni dpt eratkan hbgn antre kluarge kan? sng cte jgn SOMBONG..kalo sombong nt xd sape nk tlg kite mase ssh.. =)


Ok la awak,,sy rase stakat ni sahaje..sy harap suatu ari nanti selepas kite d pertemukan oleh Allah SWT, Allah kekalkan jodoh kite sampai ke syurge, d kurniekan anak anak yg soleh..kite same same dpt melaksanekan tanggungjawab dgn sebaik mungkin.. kite sbg manusie hanye mampu merancang..segalanye Allah SWT yg tentukan..terime kasih awak..awaklah pelengkap hidup saye,,InsyaAllah.. XOXO (@_@)


p/s : jgn tinggal solat :)

                                                                                                                   Ikhlas dari bakal heroin mu,
                                                                                                                                     Nurfazidah

9 comments:

pErHaNa faizHaR said...

fuh!!!! aku pun nak anak yang comel wahai bakal suami ku,,
yang akan ketawa apbila anak-anak kita nanti mengacau aku atau curi-curi amik makan yang aku masak dan aku marah,aku pun kejar dan bakal suamiku ketawa,,
aku nak bakal suamiku dan aku pada tiap petang2 bawak anak-anak kami berjalan2 at taman dan bakal suamiku gendong anak kami di belakangnya apabila anak kita kami penat bermain dengan adik@ abangnya,,
aku jugak nak tiap2 malam bakal suamiku membacakan buku cerita kepada anak-anak kami
ataupun menceritakan tentang kisah silam kami,,
sebelum tu mse aku mengandung,,
bakal suamiku akan menjagaku dengan penuh kasih sayang dan tiap2 pagi bakal suamiku sediakan susu anmum.. haha3,,
hehehe,, berangan at ruang komen org lak,,
tape an faz,,

perhana faizhar said...
This comment has been removed by a blog administrator.
miz sara said...

huhu sapela an jdi hero akk ue , untung la , dpat wrkah dri bakal hroin dia haha mudah-mdahan akk kalau akk selalu doa dan selalu mintak tlg dekat insyallh dia kan tlg akk xkira cpat or lmbat , ok , sabo ok jgn ptos asa

si budak berkace mate said...

hahaha..boleh je hana..insyaAllah :D

si budak berkace mate said...

ok sara..thanks ! hehe

Alya Hassan said...

baik laaa da buat warkah untuk bakal suami,,
bnyi mcm tak sbr je pulak ye awak nk bersuami hihi

si budak berkace mate said...

haha,,mngnjing siot ! mne ad laa..ni suke suke..just luahan..hehe

Syafiq Isme said...

semoga allah memberikan segala yang terbaik buat kau faz :)amin.

si budak berkace mate said...

thanks syafiq..ko pon..insyaAllah :)